Verhaal Logistics & Mobility Ondernemers

Het verhaal werkt gewoon

Leestijd: 2 minuten

Dennis Rens (tweede van links) is algemeen directeur van Huis vol Smaak, waarbinnen zes cateringlabels samenwerken – onder andere Ma Guise Catering en Grand Catering. De Watt valt onder dit laatste, duurzame label, dat streeft naar een zorgvuldige balans tussen mens, planeet en winst. Minder energieverbruik, minimalisering van watergebruik en logistieke efficiëntie zijn daarbij belangrijke speerpunten. Een elektrische foodtruck past hier perfect bij.

Personeelsfeest

Ik caterde eens, als oud hogeschoolstudent International Business & Management, een personeelsfeest van Hogeschool Rotterdam. Daar raakte ik in gesprek met Bert Hooijer (oud-directeur RDM CoE) over catering op hogeschoollocaties. Een tijd later zijn we de RDM Kantine begonnen.

Leerwerktraject

Bij Automotive gingen ze een Citroën HY ombouwen naar elektrisch en wij wilden heel graag een (elektrische) foodtruck in ons assortiment. Zo is het balletje gaan rollen. Het is ook gaaf dat deze foodtruck binnen een leerwerktraject is gerealiseerd. Wij vinden het leuk en belangrijk om daar aan bij te dragen.

De foodtruck heeft een hoop geld en moeite gekost, maar heeft zijn waarde al meer dan bewezen.

Ga ervoor

Alle betrokkenen hebben er heel erg hun schouders onder gezet. Ik vond het heel mooi om te zien hoe ook de studenten er helemaal voor gingen. Vooral Barry, die op een gegeven moment echt op z’n tandvlees liep maar zei ‘ik ga het afmaken ook’. Die drive had ik zelf nog niet op die leeftijd.

Even wennen

Zo’n elektrische foodtruck is even wennen. Een ouder voertuig vergt sowieso meer onderhoud natuurlijk, maar we hebben ook wel wat onderhoudsperikelen met de batterijen gehad. En hebben ook wel eens langs de kant van de weg gestaan ermee. Maar we weten nu hoe het beestje werkt en hebben een goede beheerder in Garage Hoeke.


Multi-inzetbaar

Het is heel handig dat de Watt modulair is en van alles kan cateren. Daardoor is hij ook multi-inzetbaar. En omdat hij elektrisch is, mag hij ook op events binnen staan. Dat mogen bezinefoodtrucks niet. De truck wordt 60 tot 70 keer per jaar geboekt en staat vooral op business-to-business events. Gemeente Rotterdam heeft ‘m een paar keer ingezet, hij heeft op de klantendag van Shell gestaan – maar stond ook op De Vrienden van Amstel Live bijvoorbeeld.

Attention grabber

Als cateraar moet je het anders willen doen dan anderen. Een duurzame foodtruck werkt goed als ‘attention grabber’ en heeft ons veel gebracht. Onze klanten willen tegenwoordig graag iets duurzaams op hun event. We nemen de truck vaak mee op klanttours en merken dat het verhaal gewoon werkt. Mensen willen dan ook even op de foto met de truck. De Watt is een hele fijne marketingtool.

Huren?

Wil je deze 100% elektrische foodtruck ook huren voor jouw event?

Neem contact op met Ma Guise Catering

Linde en Iris

Wil je op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief