nieuws 25.09.2018

BMW in gesprek met studenten

Leestijd: 1,5 minuut
BMW Group Dialogues

De uitdagingen en kansen voor stedelijke mobiliteit zijn nog nooit zo groot geweest als nu. Deze uitdagingen begrijpen en kansen ontwikkelen voor een nieuw tijdperk van stedelijke mobiliteit – dat is de rol van de BMW Group Dialogues. Na Los Angeles, Melbourne en Shenzhen kwam BMW op 12 en 13 september 2018 naar RDM Rotterdam en ging hier in gesprek met studenten en stakeholders.

BMW Group Dialogues

De BMW Group organiseert de wereldwijde evenementenreeks als platform voor een constructieve face-to-face dialoog met stakeholders uit steden, bedrijven, instituten, onderwijsinstellingen en omwonenden. Het motto van de evenementenreeks van dit jaar is ‘Cities in Progress’. De BMW Group wil zijn strategie verder ontwikkelen door middel van deze dialogen, met als doel een duurzame motor voor stedelijke mobiliteit te zijn. Elk evenement bestaat uit twee workshops die zijn ontworpen om een ​​uitgebreid overzicht te bieden van alle uitdagingen in elke stad. Inzichten uit deze dialogen dienen als input voor de product- en dienstenportfolio van de BMW Group.

In gesprek met studenten

Op de eerste dag ging BMW de dialoog aan met studenten: dertig hogeschoolstudenten Automotive – van de minors Future Automotive Technology, Intelligent Mobility en Innovative Logistics & IT – en studenten van de TU Delft. Tijdens het ochtendprogramma [email protected] konden zij via hun smartphone vragen beantwoorden en aangeven wat zij belangrijk vonden op het gebied van Urban Mobility. De antwoorden werden vergeleken met die van 500 bewoners uit Rotterdam. Vervolgens gingen ze met elkaar in gesprek over de verschillende antwoorden en waren er workshops.

Het was een geslaagde dag met zeer enthousiaste studenten, die als VIP’s werden behandeld. BMW was onder de indruk van de kennis die de Rotterdamse studenten hadden over Automatic Driving. De input, ideeën en gedachten van de hogeschoolstudenten zijn zeer belangrijk voor BMW om hun mobiliteitsstrategie te ontwikkelen en van daaruit ook hun voertuigen.

Stakeholders

Op de tweede dag gingen stakeholders en de pers in gesprek met BMW. Frank Rieck, lector Smart e-Mobility bij Kenniscentrum Duurzame HavenStad, gaf hier een presentatie over RDM en zijn mobiliteitsonderzoek.

BMW Group heeft bewust gekozen voor RDM Rotterdam vanwege de industriële uitstraling. Op beide dagen werd er gecaterd vanuit de Citroën HY-foodtruck Watt, die studenten van Hogeschool Rotterdam hebben omgebouwd van klassieker naar de eerste 100% elektrische foodtruck van Rotterdam. RDM CoE heeft de organisatie van het event begeleid.


Wil je op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief